21grams Logo 21grams

Hur många brevlådor
har du på din dörr?

Dina kunder har många sätt att ta emot sin post. Men med alla dessa brevlådor kan det bli lite förvirrande ibland. Vi hjälper dig reda ut det.

Hur vet jag hur mina kunder vill ha min kommunikation? Det är såklart inte helt lätt att svara på, om du inte har frågat dem förstås. Till dess att du har gjort det, kan vi hjälpa dig med en övergripande analys på vägen.
Hur ser dina kunder ut? Vilken ålder befinner de sig i? Vilken teknikmognad har de? Vad är det för innehåll i din kommunikation? Allt det här är ledtrådar som hjälper dig att träffa rätt.

Det vi kan utläsa ur vår kundundersökning Kanalvalet är ganska tydligt. Samma individ har olika preferenser för olika typer av kommunikation. Man vill ha fakturor på ett sätt, påminnelser på ett annat. Man vill ha reklam på ett sätt och skattebesked på ett annat. Så det är klart att det kan bli lite snårigt för er som avsändare.

Det här betyder alltså att ni vinner på att fråga era kunder och mottagare och agera därefter. Ni som avsändare avgör sedan vilka valmöjligheter som ska ges. Det är här vi på 21grams kommer in. Kontakta oss så hjälper vi er med rådgivning kring hur ni ska ta nästa steg för att kundanpassa er kommunikation.

 

 

”Tänk er en bild av hur många brevlådor och inkorgar vi har idag. Det är fysiska lådor, SMS, e-post och digitala brevlådor – och många därtill. Det är det här som gör det snårigt för er som avsändare. Men det behöver inte vara krångligt, vi på 21grams har lösningarna som fixar det.”
Stefan Blomqvist, VD 21grams

Vill du att vi kontaktar dig?

Hör av dig så tar vi kontakt och pratar om hur ni väljer rätt kanaler för just era kunder.