21grams Logo 21grams

Är e-post dött som kommunikationskanal?

Hur är förtroendet för e-post hos mottagarna?

Är e-post dött som kommunikationskanal? Verkligen inte!

Faktum är att vår senaste kundundersökning Kanalvalet visar att e-post idag har ett större förtroende än fysisk post.  Allt eftersom funktionerna för att sortera bort skräppost har blivit bättre, verkar också förtroendet för den e-post som verkligen når fram ligga på en fortsatt hygglig nivå.

När det gäller att nå ut till sina kunder med en faktura, är e-fakturor direkt till internetbanken fortfarande den dominerande kanalen för vad kunderna vill ha. Men vår senaste undersökning visar en annan intressant insikt: Tidigare år ansåg de vi frågat att fakturor som skickats via e-post ofta missades eller glömdes bort, men det beteendet har nu ändrats till det bättre. Fakturor som skickas via e-post missar man egentligen inte särskilt mycket oftare än en faktura som går med fysisk post.

Kontakta oss på 21grams så kan vi prata om hur ni bäst når fram med er kommunikation och faktura.

 

 

Håkan Wärlinge, säljare 21grams

”Har ni ännu inte gått över till att skicka era fakturor som e-fakturor och står i valet mellan att använda e-post eller fysisk post för fakturering? E-post är trots allt en kostnadseffektiv kanal, och idag finns det egentligen inga tecken på att de glöms bort oftare än den fysiska fakturan. ”

 

Vill du att vi kontaktar dig?

Hör av dig så tar vi kontakt och pratar om e-post och e-fakturor för just era kunder.

    Förtroende för olika kanaler