21grams Logo 21grams
search

Är du fysisk med dina kunder?

Kommunikation i pappersform, är inte det fruktansvärt ute?
Faktum är – nej! Det är fortfarande tydligt att många vill ha sin post fysiskt, särskilt inom två specifika områden.

När är det bra att skicka fysiska brev?
I vår årliga undersökning Kanalvalet frågar vi mottagarna hur de vill ha sin post och kommunikation.

Det är lätt att tro att de fysiska breven har spelat ut sin roll i dagens digitala värld. Det är långt ifrån sant. När vi frågar mottagarna blir det framför allt tydligt på två områden:

Fortfarande är faktiskt fysiska brev mest populärt när det gäller att ta emot reklam. Kanske ligger det just i det fysiska, att kunna bläddra, känna och klämma på brev, broschyr eller katalog.

Det andra området där fysiska brev ligger högt i kurs hos mottagaren är påminnelser på fakturor. Tydligt är att man vill ha fakturorna digitalt, men om det krävs en påminnelse vill man gärna ha den fysiskt.

Stick ut från mängden
Ett faktum är också att fler och fler avsändare frångår de fysiska breven. På så sätt kan ett fysiskt brev faktiskt sticka ut lite mer från mängden. Fundera bara över hur det ser ut i din fysiska brevlåda när du kommer hem ikväll, jämfört med hur mycket som ramlade in i din inkorg i e-posten under dagen.

 

Välkommen att kontakta någon hos oss på 21grams om du vill prata om vilken roll de fysiska breven passar bäst i er verksamhet. Vi har underlag i vår undersökning som vi kan hjälpa er att djupdyka i för att den ska bli relevant för just er.

Mikael Bånnsgård,
marknadschef 21grams

 

”När det är viktigt vill man ha det fysiskt. Man vill inte missa en påminnelse eller ett inkassobrev. Då är det fysisk post som föredras.”
Mikael Bånnsgård, marknadschef 21grams

 

Vill du att vi kontaktar dig?

Hör av dig så tar vi kontakt och pratar om fysiska brev och smarta portolösningar.

    Vilken kanal föredras för adresserad reklam?

    Vilken kanal föredras för påminnelser?