21grams Logo
search

Afterwork på 21grams
16 dec

Välkommen på en matnyttig afterwork hos på 21grams. Detta är ett event i smarbete med SWEDMA.

Ta kontroll över budget, distribution och kommunikation inför 2026.

Hur tänker du kring dina utskick – både budskapet och budgeten? Välkommen till en afterwork hos oss på 21grams där vi samlar alla roller som påverkar porto, pakethantering och målgrupps­kommunikation – från inköp till marknad och kundkontakt.

Afterwork hos oss på 21grams

Vi bjuder in till en avslappnad kväll med uppdateringar, mingel och insikter – en timme fylld med konkreta perspektiv på porto, paketskiften och hur din kommunikation behöver riktas för att vara smart inför 2026.

Vad händer med portopriserna nästa år? Vilka krav ställer nya 2D-koder och hur påverkas din kampanj­logistik? Och hur kan du kombinera budget, kommunikation och kanalstrategi på ett effektivt sätt? Starta kvällen med en snabb men tydlig bild av vad du behöver veta – på 40 effektiva minuter.

På agendan

  • Vad gör portoförändringarna 2026 med din inköpsbudget och kanalval?
  • 2D-koder: när gör de skillnad i distribution och kampanj?
  • Strategier för att höja marginalen – samordna porto, tryck och kanalval.
  • Konsekvenser av marknads­rörelser och leverantörsförvärv.
  • Ny mjukvara och nya möjligheter för hem­leveranser och småpaket.

Möt oss

Vi på 21grams ser fram emot att träffa dig – oavsett om du arbetar med inköp, distribution, kommunikation eller kanalstrategi. Kom och ta en eftermiddag med dialog, kunskap och kontakter inför 2026.

Mer information

Datum: 16 december 2025
Tid:  Från kl 15.30 programmet startar 16.00
Plats: Lumaparksvägen 9,
Pris:  Kostnadsfritt

Anmälan

Lämna dina uppgifter här, vi återkommer och bekräftar din plats på detta event.

    Vad händer med portopriserna 2026?

    David André, vVD 21grams och affärsområdeschef Postal.

    David ger en snabb genomgång av de svenska operatörernas prisjusteringar och nya villkor inför 2026 och en kort överblick av utvecklingen i Norden. Kort sagt: allt du behöver veta för att planera dina portokostnader inför nästa år.

    Nya 2D-koderna ger rabatt på kampanjer

    Kaj Christensen, utvecklare av PostSort

    PostNord inför nu möjligheten till 2D-koder på Posttidningar och ADR-försändelser. Första året med koder innebär rabatt – men senare kan det bli avgifter för de som inte använder dem. Kaj visar hur PostSort redan idag kan generera och hantera 2D-koder – och hur du enkelt förbereder dig för förändringen med nya krav.

    Höj marginalen – paketera porto och tryck

    Camilla Börlin, säljare 21grams

    Camilla berättar hur du kan spara pengar genom att paketera och sälja porto tillsammans med tryck och distribution. Hon visar hur våra mjukvaror öppnar dörren till distributörer och områden som annars är svåra att nå – och hur CityMail och Morgonpost nu växer. Allt detta kan påverka dina kunders portokostnad i rätt riktning.

    Strålforsförvärvet

    Mattias Norén, VD 21grams

    Mattias berättar om förvärvet av 21grams och vad det innebär framåt. Budskapet är tydligt: affären och kundlöftena lever vidare – och där synergier finns kommer vi att utvecklas tillsammans. Vi vill visa kontinuitet, trygghet och framtidstro – inte förändring för förändringens skull.

    Ny mjukvara för hemleveranser och brevlådepaket

    Michel Anbratt, affärsutvecklare 21grams

    Michel presenterar vår senaste mjukvarusatsning: PacSort – en smart lösning för att optimera hemleveranser och brevlådepaket. PacSort samlar flera distributörer, både svenska och internationella, i en gemensam plattform som räknar ut bästa pris och kombination. Allt hanteras genom en hämtning – enklare, effektivare och mer kostnadseffektivt.