21grams Logo 21grams

Vi söker tekniker till vår
second line support

Har du ett stort teknikintresse, erfarenhet från support och vill arbeta i ett internationellt bolag med goda interna utvecklingsmöjligheter? Är du dessutom analytisk lagd och vill jobba i en bred och varierande roll? Nu söker vi supportmedarbetare till framgångsrika 21grams.

Nu söker vi dig med stort teknikintresse och erfarenhet från support. Har du tidigare jobbat med faktureringsprocesser är det ett extra plus.

Om 21grams

Vill du arbeta i ett entreprenörsdrivet växande bolag så har du kommit rätt. 21grams är ett företag som levererar tjänster som effektiviserar och optimerar företags fysiska och digitala kommunikation. 21grams är ett av Sveriges snabbast växande företag inom digitalisering av faktureringsprocesser och producerar ungefär en tredjedel av alla e-fakturor till de svenska internetbankerna. Dessutom hanterar 21grams mjukvaror nästan vartannat fysiskt brev som skickas ut i Sverige. Du får säkert ett par brev, e-mail eller e-fakturor som passerat via 21grams varje vecka. Idag är vi ca 80 medarbetare i Sverige och sedan 2021 är företaget en del av den börsnoterade europeiska koncernen Unifiedpost Group.

21grams är ett företag med själ. Företaget har vuxit både genom organisk tillväxt och genom förvärv där flera av grundarna till de ursprungliga bolagen finns kvar inom företaget. Huvudkontoret ligger högst upp i Lumahuset i Hammarby sjöstad med utsikt både mot stad, sjö och skidbacke. En del medarbetare finns även på andra orter såsom Göteborg, Malmö, Falun, Köpenhamn och Oslo.

Arbetsuppgifter

I rollen som 2nd line support ansvarar du för komplexa och avancerade ärenden parallellt med fokus på analys och utredning av filer och system. Du jobbar nära 1st line support vilka har hand om inkommande och utgående kontakter med 21grams kunder. Ni ansvarar tillsammans för att leverera en högklassig service till företagets kunder. Därtill har du ett dagligt ansvar att följa upp ärenden internt och hos partners så att ärenden löses enligt befintliga SLA. Du arbetar med användarsupport av den molnbaserade plattformen för dokumenthantering, Addoro. Vidare ser vi gärna sökande med en naturlig fallenhet för att kontinuerligt förbättra rutiner och processer då det är en viktig del i arbetet.

Du ingår i ett team på sju personer. Tjänsten passar dig som vill börja på ett företag där det finns goda utvecklingsmöjligheter och där det finns möjlighet att gradvis kombinera supportrollen med andra inom bolagets intressanta arbetsuppgifter.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Minst 2 års erfarenhet av en roll som teknisk support eller liknande
  • Erfarenhet av faktureringsprocesser
  • Erfarenhet av filstandarder såsom XML, AFP, Peppol mm
  • Kunskap om enklare script-programmering
  • Flytande i svenska och engelska

Meriterande kunskaper

  • Tidigare förståelse och kunskap kring E-faktura Internetbank, B2B fakturering, digitala brevlådor, Swish, Vipps och PSD2-betalningar.
  • Studerat en eftergymnasial utbildning inom IT

För att lyckas i rollen som supportmedarbetare på 21grams har du fallenhet för att samarbeta och koordinera såväl interna som externa resurser hos partners och leverantörer. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Därtill tar du stort ägarskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Vidare är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt. Du har en god analytisk förmåga och kan växla mellan att se till både detaljer och helheter. Slutligen är du prestigelös och förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete.

I denna rekrytering använder vi Bravura som kommer att bli din första kontakt.
Välkommen med din ansökan!

Snabbfakta

Stad: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Startdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse

Vill du att vi kontaktar dig?

Lämna dina uppgifter här!