21grams Logo 21grams

Vi söker Key Account Manager

Vi söker en Key Account Manager i Stockholm och/eller Göteborg

Känner du för att hjälpa kunder med allt från klassisk post till digital kommunikation och mobila betalningar hos marknadens snabbast växande spelare?

21grams växer och letar nu en skicklig och engagerad Key Account Manager som vill arbeta i ett företag med snabba beslutsvägar, där egna initiativ och leveranser direkt får genomslag i företagets utveckling och resultat.

Om tjänsten
Vi söker en Key Account Manager för utveckling av båda befintliga och nya kunder inom vårt affärsområde Multikanal, där vi erbjuder tjänster för print/porto, e-faktura, Swish och Kivra mm.

Rollen innefattar kunddialog och koordinering av interna resurser för presale, projekt och support.

Kontoret i Stockholm är beläget i Hammarbysjöstad högst upp i Lumahuset i fräscha lokaler med utsikt över Hammarbybacken och Hammarbysjön. De sitter i ett öppet kontorslandskap och i dagsläget arbetar det drygt 50 medarbetare på kontoret.

Kontoret i Göteborg ligger i centralt i vindsvåning med goda ytor för möten och arbete, med 5 kollegor på kontoret.

Det här är vi
21grams är sedan 2021 en del av den börsnoterade europeiska koncernen Unifiedpost Group. Företaget levererar tjänster som effektiviserar och förenklar företags fysiska och digitala brev- och fakturautskick. 21grams har några av Sveriges största och mest välkända företag och myndigheter som kunder. Omsättningen ligger på ca 800 MSEK med god tillväxt inom alla affärsområden.

Bland våra tjänster och produkter märks prisbelönta porto-optimering iSort, molnbaserade dokument plattformen Addoro och våra nya Swish lösningar för QR-kod och mobil.
Idag är vi lika mycket ett teknikbolag som en pålitlig och kostnadseffektiv distributör av fysiska brev. Tillsammans med våra kunder har vi tagit klivet in i den digitala välden samtidigt som de är marknadsledande inom distribution av fysiska brev. Det betyder att vi kan erbjuda smart och enkel kommunikation, oavsett kanal, så att du kan nå dina kunder med korrekt information på rätt plats och, inte minst på det sätt som just de önskar. Fysiskt och digitalt i hela Norden”.

Du erbjuds

  • Arbete på ett företag med fokus på smart kommunikation oberoende av kanal.
  • En spännande arbetsplats där du ges goda möjligheter att utvecklas i din roll
  • Lön med både fast och rörlig resultatbaserad del.
  • En bra pensionsplan
  • Friskvårdsbidrag
  • Möjlighet till en årlig bonus
  • Möjlighet till Personalbil

Arbetsuppgifter
Vad får jag arbeta med? Som KAM kommer du båda att få arbeta med befintliga kunder samt jaga nya, både slutkunder och partners.
Du har du en koordinerande roll och hanterar olika arbetsuppgifter samtidigt. I din omgivning finns andra medarbetare inom teknik, presale och projektledning som du kan bolla och få stöttning av.

Du kommer exempelvis att:

  • Koordinering av all kunddialog
  • Prissättning och lönsamhetsberäkning
  • Förhandling kring nya avtal eller nya projekt.

Tjänsten passar dig som vill börja på ett företag där det finns goda möjligheter att utvecklas i din roll. Företaget vill satsa på dig i din roll och på sikt kommer du få nya spännande arbetsuppgifter att ta dig an.

Vi söker dig som
Har jobbat inom postbranschen eller liknande tidigare då du kommer komma in snabbare i den här tjänsten och förstå hela processen. Viktiga egenskaper innefattar:

  • Har en god kännedom om print- och produktionsprocesser
  • Haft en koordinerande roll sedan tidigare

I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det viktigaste är att du är intresserad och driven att lära dig mer om systemen. I en administrativ roll ser du som en självklarhet att du är noggrann och har en god kvalité i allt du tar dig för. Som person är du flexibel och behåller lugnet och fokus i stunder när det är högt tempo. Du är analytisk, uthållig och arbetar proaktivt där du tar egna initiativ för att lösa de problem som uppstår. I situationer där du inte vet hur du ska gå tillväga ber du om hjälp. Eftersom du kommer att ha både interna och externa kontakter trivs du i en social roll och är inte rädd att hugga i när det behövs. I en koordinerande roll krävs det att du har en har god prioriteringsförmåga och ett öga för detaljer med en fallenhet att koordinera, både mot dina kollegor men även mot leverantörer.

Rekryteringsprocessen hanteras av Pragsten Management.

Snabbfakta

Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, inledande provanställning 6 månader
Lön: Enligt överenskommelse
Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Omfattning: Heltid, 8-17, flexibelt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Övrigt: Heltid

Vill du att vi kontaktar dig?

Lämna dina uppgifter här!