21grams Logo 21grams

Vi söker en Customer Success Manager

Vill du jobba i en koordinerande roll mellan kunden och 21grams olika avdelningar? Vill du dessutom arbeta i ett internationellt bolag med goda interna utvecklingsmöjligheter? Nu söker vi en Customer Success Manager/Service Manager till framgångsrika 21grams.

Om 21grams

Vill du arbeta i ett entreprenörsdrivet växande bolag så har du kommit rätt. 21grams är ett företag som levererar tjänster som effektiviserar och optimerar företags fysiska och digitala kommunikation. 21grams är ett av Sveriges snabbast växande företag inom digitalisering av faktureringsprocesser och producerar ungefär en tredjedel av alla e-fakturor till de svenska internetbankerna. Dessutom hanterar 21grams mjukvaror nästan vartannat fysiskt brev som skickas ut i Sverige. Du får säkert ett par brev, e-mail eller e-fakturor som passerat via 21grams varje vecka. Idag är vi ca 80 medarbetare i Sverige och sedan 2021 är företaget en del av den börsnoterade europeiska koncernen Unifiedpost Group.

21grams är ett företag med själ. Företaget har vuxit både genom organisk tillväxt och genom förvärv där flera av grundarna till de ursprungliga bolagen finns kvar inom företaget. Huvudkontoret ligger högst upp i Lumahuset i Hammarby sjöstad med utsikt både mot stad, sjö och skidbacke. En del medarbetare finns även på andra orter såsom Göteborg, Malmö, Falun, Köpenhamn och Oslo.

Arbetsuppgifter

Som Customer Success Manager/ Service Manager kommer du att ansvara för ett antal större kunder och partners och proaktivt arbeta för att kunderna ska vara nöjda med 21grams tjänster och leverans.  Du kommer att ansvara för att ha regelbunden kontakt och uppföljning med våra befintliga kunder. Du kommer att vara kundens förlängda arm inom 21grams organisation och säkerställer att kundens ärenden hanteras enligt uppsatta SLA och att förändringsönskemål prioriteras och hanteras enligt önskemål. I din roll kommer du att proaktivt föreslå nya lösningar för kund och på det sättet utveckla kunden och bidra till 21grams fortsatta tillväxt.

Du jobbar med flera arbetsuppgifter och kunder parallellt vilket kräver ett strukturerat och koordinerade arbetssätt. En framgångsrik Customer Success Manager/ Service Manager på 21grams har fallenhet för att samarbeta och koordinera såväl interna som externa resurser.

Då rollen är ny på 21grams så har du möjlighet att vara med att påverka rollens innehåll och arbetssätt.

Du kommer rapportera till Chefen för Produktionsledning och Support och vara en del av vår supportorganisation.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Erfarenhet av faktureringsprocesser
  • Erfarenhet av kundservice, teknisk support, försäljning, koordinerande roller eller liknande.
  • Är genuint teknikintresserad och gillar kunddialoger.
  • Flytande i svenska och engelska

Meriterande kunskaper

  • Tidigare förståelse och kunskap om andra delar av 21grams nordiska tjänsteutbud inom digital distribution samt betalningar, såsom t ex E-faktura Internetbank, B2B fakturering, digitala brevlådor, Swish, Vipps och PSD2-betalningar.
  • Studerat en eftergymnasial utbildning inom IT, Ekonomi eller liknande.

Tjänsten passar dig som vill börja på ett företag där det finns goda utvecklingsmöjligheter och där det finns möjlighet att gradvis kombinera supportrollen med andra inom bolaget intressanta arbetsuppgifter.

Snabbfakta

Stad: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Startdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse

Historien bakom 21grams

Lyssna på en intervju med Stefan Blomqvist, VD och grundare av 21grams. Här får du en bra bild av hur bolaget vuxit fram och en känsla av hur det är att jobba hos oss.

Vill du att vi kontaktar dig?

Lämna dina uppgifter här!